Tagi
Alexander Calder, Anna Kolodziejska, Anthony Quinn, Bernhard Buhmann, Bruce Nauman, Carlos Vilardebo, Charles Chaplin, Charles Eames, Cindy Sherman, Clifton Childree, cyrk circus, Daniel Firman, Erwin Wurm, Federico Fellini, film cinema, fotografia photography, Giulietta Masina, ikonografia iconography, instalacja installation art, Joe Wagner, Jonathon Monk, Kristian Sverdrup, Martin Walde, Nives Widauer, Olaf Breuning, performance, Peter Blake, Ray Eames, Rhona Bitner, Rona Yefman, Roni Horn, rzeźba sculpture, Thilo Frank, Tomasz Kowalski, Ugo Rondinone, Urlike Ottinger, video art, XX 20th Century, XXI 21st Century
Parallelwelt Zirkus – 04.05.2012-02.09.2012 – Kunsthalle Wien, Wiedeń
Jako że przewrotna małpa ze mnie ,napiszę po swojemu, choć z grzeczności powinnam inaczej 😉
Nie znosze faktu, iż zywa zwierzyna jest wykorzystywana co celów cyrkowych, nakłaniana do wykonywania tych wszystkich baletów dla typów, którzy mają ograniczone pojęcie o tym , że dla słonia, to nie jest zabawa a niewola..
Podziwiam natomiast podwójną rolę jaką pełni clown czy iluzionista, wcielając się każdorazowo w inną rolę, musi stac się wiarygodny i zabawny jednocześnie. To bardzo ciężki zawód, wymagający wiele ćwiczeń i determinacji, umiejetności gry aktorskiej i ciągłej zmiany wizerunku.
Hm… Chyba dawno byłem w cyrku, bo zupełnie nie pomyślałem, że jest to też o… cyrku! 😉
Czasami najprostsze rzeczy ktoś musi podsunąć przed oczy.
Tak się skupiłem na tym, że cyrk można traktować jako metaforę…
Cyrk ma w sobie coś z odchodzącego świata, jest malowniczy i taki pojemny w nastroje i odniesienia.
Zwierzęta w cyrku? No właśnie – to jedna z tych spraw, która pokazuje, że to co tradycyjne nie przystaje do naszego współczesnego podejścia.
Przy tej okazji ważna uwaga 😉
Praca Daniela Firmana nie jest prawdziwym słoniem!
To hiperrealistyczna rzeźba 🙂
Ten francuski artysta nie idzie w ślady Damiena Hirsta i nie wykorzystał prawdziwego zwierzaka.
A co do clowna czy iluzjonisty to zgadzam się całkowicie.
I pewnie dlatego artyści lubią wykorzystywać tak ten motyw – szczególnie clowna, ale też akrobaty.
Przewrotnie czy nie – pozdrawiam!
Heh właśnie potraktowałam jak metaforę, dlatego pomyślałam- nieee, to zbyt skomplikowane, pewnie chodzi o coś prostszego 😉
Pozdrawiam bez przewrotności 🙂