Tagi
Albert von Keller, Antoine Joseph Wiertz, Arnold Böcklin, Ary Scheffer, Carl Blechen, Carl Friedrich Lessing, Carl Gustav Carus, Caspar David Friedrich, Christian Behrens, Eugène Delacroix, Félicien Rops, Fernand Khnopff, film cinema, Francisco Goya, Franz Ludwig Catel, Franz von Stuck, Friedrich Wilhelm Murnau, Gabriel von Max, grafika prints, Gustave Moreau, Henry Fuseli, ikonografia iconography, James Ensor, Jean Delville, Jean-Baptiste Carpeaux, Jean-Joseph Carriès, Léon Frédéric, Lucien Lévy-Dhurmer, malarstwo painting, Max Ernst, Max Klinger, Odilon Redon, Oskar Zwintscher, René Magritte, romantyzm romanticism, rysunek drawing, surrealizm surrealism, symbolizm symbolism, Théodore Géricault, Theodor von Holst, Thomas Cole, Toyen (Marie Čermínová), Victor Müller, William Blake, William Degouve de Nuncques, XIX 19th Century
por. tekst Czarne wystawy na portalu muzealnictwo.com oraz galeria Romantyczna czerń we Frankfurcie i Paryżu I oraz galeria Romantyczna czerń II
Schwarze Romantik. Von Goya bis Max Ernst – 26.09.2012-20.01.2013 – Städel Museum, Frankfurt nad Menem / Frankfurt am Main
L’ange du bizarre. Le romantisme noir de Goya à Max Ernst – 05.03.2013-23.06.2013 – Musée d’Orsay, Paryż / Paris
Tratwa Meduzy to jeden z naszych (z Izą) ulubionych obrazów, ale i reszta kolekcji bardzo nam przypadła do gustu. Czyli mroczni z nas romantycy ;-D
Jeśli ‚Tratwa Meduzy’ to jeden z ulubionych Waszych obrazów to rzeczywiście macie gust do makabry!
Bardzo przypadł mi do gustu pomysł na wystawę ‚Czarny romantyzm’ i stąd aż tyle przykładów na moim blogu.
Mrok przyciąga 😉
pozdrawiam!
long live the empire! 😉
🙂 🙂 🙂