New York, New York

New York, New York 

wycieczka samolotowa

Grupa A – 15-21 września 2018 r. (sobota-piątek) – 7 dni
lub
Grupa B – 15-24 września 2018 r. (sobota-poniedziałek) – 10 dni

Nowy Jork to dla niektórych światowa stolica sztuki. Zatem czas najwyższy, żebyśmy to sprawdzili! Tym razem, zdając sobie sprawę z wysokich kosztów, dajemy możliwość wyboru pomiędzy długim i krótkim pobytem. W tym samym terminie dwie możliwości: pobyt 7-dniowy lub 10-dniowy. Nowy Jork to rozległe i niestety drogie miasto. Uznaliśmy jednak, że skoro się już tam wybieramy to zależy nam na jak najbardziej efektywnym wykorzystaniu naszego czasu i jednocześnie swobodzie w ewentualnym indywidualnym planowaniu pobytu. Hotel na Manhattanie był zatem oczywisty – do wyboru przedstawiamy 2 propozycje i 2 opcje cenowe: *** Ameritania at Times Square – hotel w sercu Manhattanu, niedaleko znanej z teatrów ulicy Broadway, Central Parku, Carnegie Hall i The Museum of Modern Art. Drugi hotel to *** Best Western Bowery Hanbee – na Dolnym Manhattanie, nieco dalej od głównych muzeów, położony między dzielnicami Little Italy i Chinatown. Zapraszamy na nowojorską przygodę!

DZIEŃ 1 – SOBOTA – 15 WRZEŚNIA

  • spotkanie wszystkich uczestników na lotnisku Chopina – godzina 15.00
  • wylot z Warszawy 17:00
  • Nowy Jork 20:15
  • transfer jednym autokarem do hoteli

DZIEŃ 2 – NIEDZIELA – 16 WRZEŚNIA

DZIEŃ 3 – PONIEDZIAŁEK – 17 WRZEŚNIA

DZIEŃ 4 – WTOREK – 18 WRZEŚNIA

  • Muzeum of Modern Art
  • wystawa „Toward a Concrete Utopia: Architecture in Yugoslavia, 1948–1980
  • wystawa „Bodys Isek Kingelez: City Dreams
  • Muzeum Solomon R. Guggenheim
  • wystawa „One Hand Clapping” (prezentacja specjalnie zamówionych na wystawę prac pięciu współczesnych artystów, którzy odnoszą się w nich do zagadnienia globalizacji)
  • prezentacja „Guggenheim Collection: Brancusi” (por. video Constantin Brancusi presentation 2018)
  • ekspozycja stała „Thannhauser Collection” (wybór dzieł z kolekcji muzeum)
  • spacer na Most Brooklyński (por. video New York Panorama)

DZIEŃ 5 – ŚRODA – 19 WRZEŚNIA

  • dla chętnych spacer Pennsylvania Station, The High Line i ewentualnie Greenwich Village
  • Whitney Muzeum of American Art
  • wystawa „David Wojnarowicz: History Keeps Me Awake at Night” (por. galeria David Wojnarowicz. Retrospektywa I)
  • wystawa „Mary Corse: A Survey in Light
  • wystawa „Pacha, Llaqta, Wasichay: Indigenous Space, Modern Architecture
  • rejs na Staten Islands lub pod Statuę Wolności i na wyspę Ellis (do wyboru)
  • spacer przez Wall Street
  • 9/11 Memorial i okolice
  • One World Trade Center (wjazd na taras widokowy dla chętnych)

DZIEŃ 6 – CZWARTEK – 20 WRZEŚNIA

  • 7.00 transfer bagaży grupy wyjeżdżającej do hotelu Best Western
  • The Frick Collection
  • wystawa „Canova’s George Washington
  • wystawa „The Charterhouse of Bruges: Jan van Eyck, Petrus Christus, and Jan Vos
  • Morgan Library & Muzeum
  • wystawa „Pontormo: Miraculous Encounters” (por. galeria Cudowny Jacopo da Pontormo)
  • wystawa „Medieval Monsters: Terrors, Aliens, Wonders” (por. galeria Fantastyczne Średniowiecze I)
  • spacer do Flatiron i po Little Italy
  • Brooklyn Museum of Art (dla grupy pozostającej dłużej – por. video Judy Chicago ‚The Dinner Party’ 1974-79)
  • wystawa „Cecilia Vicuña: Disappeared Quipu
  • powrót do hotelu Best Western (dla grupy wyjeżdżającej)
  • 17.00 wyjazd z hotelu Best Western, transfer na lotnisko
  • 22.00 wylot grupy (przylot Warszawa Lotnisko Chopina 12:40 w piątek)

DZIEŃ 7 – PIĄTEK – 21 WRZEŚNIA

DZIEŃ 8 – SOBOTA – 22 WRZEŚNIA

  • New York Historical Society Museum
  • wystawa „Walk This Way: Footwear from the Stuart Weitzman Collection of Historic Shoes
  • spacer pod katedrę św. Jana (Divine) i w okolice Uniwersytet Columbia
  • 19.00 Empire State Building

DZIEŃ 9 – NIEDZIELA – 23 STYCZNIA

  • msza gospel dla chętnych
  • czas wolny lub rejs po rzece
  • 16.00 transfer grupy z bagażami z hotelu Ameritania
  • 17.00 wyjazd obu grup z hotelu Best Western
  • 22.00 wylot z Nowego Jorku do Warszawy

DZIEŃ 10 – PONIEDZIAŁEK – 24 STYCZNIA

  • przylot do Polski grupy wyjeżdżającej później – Warszawa Lotnisko Chopina 12:40

UWAGA:

  • Program w Nowym Jorku będzie realizowany komunikacją miejską.
  • Kolejność zwiedzania muzeów jest zależna od godzin dokonanych rezerwacji i może ulec zmianie.
  • Bilety wstępu będą kupowane na miejscu dla zainteresowanych osób (karty muzealnej nie będziemy kupować, ponieważ część muzeów wycofała się z jej honorowania).

Pytania i kwestie organizacyjne – Monika Wałkowska – kontakt@wyprawyz.pl

Cena zawiera:
• opieka polskiego pilota w trakcie całego pobytu
• opieka merytoryczna historyka sztuki w trakcie pobytu
• przelot samolotem na trasie Warszawa-Nowy Jork-Warszawa
• transfer z/na lotnisko w Nowym Jorku
• 5 lub 8 noclegów w pokojach 2-osobowych w jednym z proponowanych hoteli trzygwiazdowych
• oferowane przez hotel śniadania
• usługi bagażowe – to znaczy wniesienie/zniesienie bagaży przez pracownika hotelu Ameritania
• podatki klimatyczne NYC
• zestaw audioguide
• ubezpieczenie turystyczne – KL 60.000 € , 4000 € NNW, OC – 50.000 € ,Bagaż – 400 €. Uwaga – osoby powyżej 70 roku życia muszą zawrzeć dodatkowe ubezpieczenie.

Cena nie zawiera:
– obiadów/kolacji poza tymi ujętymi w programie szczegółowym
– biletów na transport publiczny, przewidywana cena około 50 USD
– fakultatywnej wycieczki do Filadelfii (cena około 35 USD, publiczny autobus z Manhattanu na stare miasto Filadelfii, wstępy do muzeów w własnym zakresie)
– opłat za wstępy do zwiedzanych obiektów (poza tymi ujętymi w programie szczegółowym) i innych opłat lokalnych
– kosztów korzystania z dodatkowych usług, jak np. mini-baru, telefonu w pokoju hotelowym, itd.

Kwota za wstępy do muzeów jest w dużej mierze zależna od indywidualnego wyboru zwiedzanych obiektów. Przewidywany koszt wstępów do muzeów to ok. 350 USD, w tym karta New York Pass, obejmująca około 90 % naszych propozycji – 5 dniowa lub 7 dniowa. Możliwe dopłaty do wystaw czasowych.

Wizy: USA – wymagane wizy, wydawane w Ambasadzie USA w Warszawie lub w Konsulacie Generalnym w Krakowie. Klient zobowiązany jest do samodzielnego złożenia wniosku i stawienia się osobiście na tzw. interview w ambasadzie USA. Koszt wizy to około 160 USD.
Biuro INVITATIO nie pośredniczy w uzyskaniu wiz do USA. Jednakże wystawia poświadczenie udziału i potwierdzenie zakupu wycieczki, także ewentualnie dokumenty z biura przyjmującego w USA. Dokumenty te pomagają w uzyskaniu wizy.

Propozycja przygotowana dla grupy 42 osobowej.

Ceny i hotele do wyboru:

Hotel Ameritania na Times Square www.ameritanianyc.com/
Grupa A (5 noclegów – 7 dni): cena – 8 820 PLN
Grupa B (8 noclegów – 10 dni): cena – 11 160 PLN

Hotel Best Western Bowery Hanbee www.bw-boweryhanbeehotel.com
Grupa A (5 noclegów – 7 dni): cena – 7 740 PLN
Grupa B (8 noclegów – 10 dni): cena – 9 450 PLN
Uwaga – ceny w tym hotelu dotyczą pokoju 2 osobowego z jednym łóżkiem typu queen (150×200) z podwójną pościelą. Dostawienie drugiego łóżka do pokoju to dopłata 500 złotych do podanej ceny od osoby w pokoju.

W obu hotelach jest możliwość dopłaty do pokoju jednoosobowego.

Zapisy i informacje dodatkowe:
DEKLARACJĘ UCZESTNICTWA – maila z informacją o wyborze grupy A lub B i hotelu Ameritania lub Best Western – prosimy wysłać do Moniki Wałkowskiej – adres mailowy kontakt@wyprawyz.pl.
• W odpowiedzi na deklarację otrzymają Państwo maila z numerem rezerwacji, ankietą do wypełnienia, terminem wpłaty zaliczki i numerem konta do wpłaty zaliczki oraz kolejnych dwóch rat.
POTWIERDZENIE grupy nastąpi najpóźniej 18 MARCA 2018.
Wysokość zaliczki to 2000 PLN. Wpłacona zaliczka, w przypadku rezygnacji z wyjazdu, do chwili potwierdzenia grupy jest w całości zwracana na konto wpłacającego. Także w przypadku odwołania grupy z powodu małej liczby chętnych, zaliczka w całości jest zwracana na konto wpłacającego.
• POTWIERDZENIE REALIZACJI zostanie wysłane mailem wraz z OSTATECZNĄ KWOTĄ ZALEŻNĄ OD LICZBY WPŁACONYCH ZALICZEK. Od daty mailowego potwierdzenia wyjazdu rezygnujący uczestnicy muszą liczyć się z kosztami rezygnacji. Wysokość potrącenia (KOSZT REZYGNACJI) będzie zależna od kosztów faktycznie poniesionych przez organizatorów.
Terminy rat ustalonych w zależności od wielkości grupy to: 1.05.2018 (II rata) i 1.08.2018 (III rata)
• BARDZO DZIĘKUJEMY ZA TERMINOWE DOKONYWANIE WPŁAT.
• Po zebraniu grupy zapisujemy na listę rezerwową.

Oferta zamieszczona na stronie ma jedynie charakter informacyjny i nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego oraz innych właściwych przepisów prawnych.

Organizatorzy:

Monika Wałkowska – pilot wycieczek z kilkunastoletnim stażem, współorganizatorka wycieczek tematycznych związanych z jej pasjami min. sztuką, architekturą, ogrodnictwem.

Przemysław Głowacki – historyk sztuki, edukator muzealny. Od wielu lat zajmuje się popularyzacją wiedzy o sztuce. Jest wykładowcą w Warszawskiej Szkole Filmowej oraz Ognisku Plastycznym w Grodzisku Mazowieckim. Prowadzi cykl wykładów z historii sztuki w Zamku Królewskim w Warszawie. Wiele lat pracował w Muzeum Narodowym w Warszawie pełniąc obowiązki zastępcy kierownika Działu Edukacji. Jego pasją jest zwiedzanie muzeów, prowadzi bloga poświęconego sztuce i wystawom www.artdone.pl.

Wyprawę realizujemy z Biurem Podróży Invitatio:

Biuro podróży Invitatio od 25 lat spełnia marzenia o podróżach swoich
klientów. Jest członkiem-założycielem Warszawskiej Izby Turystyki i firmą o mocno
ugruntowanej pozycji na rynku turystycznym. Zajmuje się głownie organizacją wczasów wypoczynkowych dla seniorów, zielonych szkół dla dzieci, wycieczek objazdowych „szytych na miarę”, wyjazdami edukacyjnymi oraz zimowiskami narciarskimi we Włoskich Dolomitach.

Przy wsparciu:

Publicznego Ogniska Plastycznego w Grodzisku Mazowieckim – www.popkolor.com

Fundacji Arttransfer – www.arttransfer.pl

Towarzystwa Inteligentnej Młodzieży – www.tim.edu.pl

 

Reklamy